29. 11. 2015

Recenze: Selekce

Název knihy: Selekce
Autor knihy: Kiera Cass
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2012

Moje hodnocení: 5*



Jak jsem se k tomu dostala:
Moje sestra miluje YA (young adult) a pořád jsem nevěděla, co mám číst, a tak mi poradila tuto knihu :) Řekla jsem si, že ji zkusím, a když jsem se podívala na přebal, zalíbil se mi, hlavní hrdinka měla úžasné šaty :D Které šaty se z celé série nejvíc líbí vám?

Postavy:
America Singerová - hlavní hrdinka, má čtyři sourozence z nichž jsem si nejvíce oblíbila May. Jinak má ještě Kennu, Kotu a Gerada.
Aspen - bojuje o srdce Ameriky a podle mě je to prostě blb.
Maxon - Je to princ Illey. Já si ho představuji jako božána s korunou a jinak je lepší než Aspen.

Děj:
America Singerová dostane dopis o Selekci, což je výběr 35 dívek, ze kterých se jedna stane královnou. Máma ji přemlouvá, aby tam jela, ale samotná America tam jet nechce, však její kluk (Aspen) ji přesvědčí, aby se přihlásila. Jak je asi jasné, America se tam dostane. V království si nachází plno kamarádek, např. Marlee. Na zámku je ale dalších 34 holek, které mají daleko lepší předpoklady a do Elity jich může postoupit jenom deset. Bude mezi nimi i America?

Modelka, která ztvárnila Ameriku na obálkách. Podle mě se na ni docela hodí.


Moje pocity:
Kniha se mi moc líbila, i když moc nejsem na ty líbací scénky. No jednou si budu muset zvyknout. Každopádně jsem team Maxon - kdybyste si měli vybrat, tak Maxon, nebo Aspen? :)
Určitě jdu i do Elity. Sice už vím, jak to dopadne (díky, ségra :D), ale i tak si to chci přečíst. A moc doufám, že moje ségra dostane k Vánocům ten třetí díl, protože se mi vážně nechce čekat do aleluja :D

A co na to nakonec říkám:
KLADY - Je to úplně úžasná kniha a dá se číst celkem rychle, nemá žádné nudné pasáže. Doporučuju všemi dvaceti.
ZÁPORY - Aspen je to jediné, co mi na té knize vadí.

Takže když to tak shrnu, Selekce byla přesně tak bombová, jak mi ségra popisovala. Jsem ráda, že jsem si ji mohla přečíst, a že ji máme doma. Pokud nad knihou stále váháte, určitě si ji přečtěte! :)
Četli jste Selekci? Jestli ano, co na ni říkáte? :)

5 komentářů:

  1. Taky jsem ji četla =) Nebyla jsem z ní sice tak nadšená jako ty, ale je to příjemná oddechovka =)
    http://fantasyalatriel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Aspena jsem taky celou dobu neměla ráda :) . Knížka se mi celkem líbila, i Elita, ale První už tolik ne :/
    http://thereviewsforbooks.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná recenze. Všechny knihy mám doma a zrovna včera jsem začala číst Selekci. Tolik se mi to líbilo, že jsem ji za pár hodin přečetla a už čtu Elitu :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj knížka selekce se mi moc líbila a jsem stejně jako ty tým Maxon to jednoznačně! Myslím že Aspen je hrozně divnej...knížku jsem přečetla asi za 3 dny klasickým pomalým čtením a přitom jsem si ji vychutnávala plnými doušky.Začala jsem rovnou i s Elitou protože jsem do děje tak zažraná že se to prostě nedalo...Nevím jestli jsi už napsala recenzi i o Elitě ale pokud ano určitě si ji přečtu...jinak mám jednu otázku a zo jestli ti přišel trest pro Marlee taky tak strašně krutej jako mě málem jsem se u toho rozbrečela protože jsem se do Americi tak vžila že to prostě nešlo. Jinak se mi tvoje recenze moc líbila a krásně se četla. Budu ráda za odpověď. :)
    M.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :-)